دلایل و روش های شست و شوی نما
نوشته شده توسط : امیری

امروزه با تغییر شکل شهرها و بلندتر شدن ساختمان ها و همچنین پیدایش برج های سر به فلک کشیده ، نیاز به روش هایی برای شست وشو و نظافت در ارتفاع بوجود آمده است.

ره پاکان

 

نماشویی

امروزه با تغییر شکل شهرها و بلندتر شدن ساختمان ها و همچنین پیدایش برج های سر به فلک کشیده ، نیاز به روش هایی برای شست وشو و نظافت در ارتفاع بوجود آمده است.

این روش ها از گذشته تا به حال برای انسان بی خطر نبوده و بارها صدمات زیادی داشته و حتی باعث مرگ انسان های زیادی نیز شده است.اما با گذشت زمان و افزایش تجربه افرادی که در ارتفاع کار می کردند روش هایی ایمن تر و ابزار ایمنی قوی تر و استانداردتری ابداع شد.

امروزه در کشور ما، رایج ترین روش های کار در ارتفاع استفاده از داربست، استفاده از کلایمرها و روش راپل یا همان کار با طناب و استفاده از ماشین های بالابر می باشد.

چرا نماشویی می کنیم؟

نمای ساختمان ها شکل و ظاهر متفاوت دارند و مواد استفاده شده درآن نیز متفاوت می باشد.

نماهایی که در شهر تهران وجود دارد، نماهای سنگی ، آجرنما،شیشه ای کامپوزیت ، فلز و چوب (نماهای کلاسیک) می باشد.

تمامی این نماها سالانه حداقل نیاز به یک بار شست وشو دارند و در غیر اینصورت بعداز چند سال به علت بارش باران های اسیدی زیبایی خود را از دست می دهند.

 شست وشوی نما باعث می شود نماهای سنگی، آجری و کامپوزیت که جنس اکثر ساختمان های شهر می باشند، تغییر رنگ ندهند و از پوسیدگی و خرابی آنها جلوگیری می کند.

دلایل دیگری نیز برای شست وشوی نما وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست، در این مقاله به دو مورد مهم اشاره میکنیم.

بسیاری از افرادی که معاملات ملکی انجام می دهند از نماشویی بهترین بهره را برای بهتر و سریع تر فروش رفتن ساختمان خود می برند. زیرا به چشم خریداران ملک، ساختمانی که نمای تمیز داشته باشد تازه ساخت و زیبا بنظر می آید و ناخودآگاه انسان را به خرید وا میدارد.

یکی از دلایل مهم نماشویی جلوگیری از خسارات و زیان هایی می باشد که آسیب سنگ نما می تواند به صاحبان ساختمان وارد نماید.

با نماشویی سالانه متوجه وضعیت سلامتی سنگ نما می شویم و در صورت ترک یا خالی شدن پشت سنگ با پیچ و رول پلاک کردن آن از خسارات جانی و مالی پیشگیری می نمائیم.همچنین با شست و شوی نما اثر مخرب باران های اسیدی و آلودگی هوا را از بین می بریم و نمی گذاریم رنگ و جلای نما از بین برود .

روش های نماشویی

 

ره پاکان

 

داربست

به علت احساس امنیت و سفت بودن زیر پا در هنگام کار در ارتفاع، افراد زیادی تمایل به استفاده از داربست را دارند و نه تنها در نماشویی بلکه در بسیاری از کارها  از آن استفاده می کنند.

سنگ کاری، نور پردازی، پیچ و رول پلاک کردن سنگ، شست و شوی نما، رنگ آمیزی و نصب تابلوهای تبلیغاتی از جمله کارهایی هستند که با استفاده از داربست انجام می شوند.

لازم به ذکر است که سالانه افراد بسیاری به علت رعایت نکردن نکات ایمنی در هنگام کار بر روی داربست، قطع نخاع یا مرحوم می شوند.

استفاده از کمربند مخصوص  یا حمایل، کفش کار مناسب، کلاه ایمنی از نکات ایمنی مهم در هنگام کار بر روی داربست می باشد.

 

 کلایمر

یک نوع بالابر ساختمان می باشد که هم بصورت دستی و هم با استفاده از موتور جابجا می شود. عمده ترین تفاوتی که بین این دو روش جابجایی می باشد، سرعت و قیمت می باشد.

کلایمر دستی دارای قیمت و سرعت پایین می باشد که برای ساختمان ها ی کم ارتفاع  استفاده می شود ولی کلایمر موتوردار سرعت و قیمت بالا دارد که ساختمان ها و برج های بلند از آن استفاده می نمایند.

از کلایمر ها در نماشویی، جابجایی ابزارآلات و تجهیزات، نورپردازی و نصب پنجره و... است و حرکت کلایمرها به دو روش عمودی و روش افقی عمودی تقسیم می شود.

نصب کلایمر از لحاظ قیمت از نصب داربست بسیار بصرف تر می باشد و این تفاوت هزینه در ساختمان های بلند بسیار محسوس است و چندین کار را با کلایمر در ارتفاع می توان انجام داد که ویژگی درخشانی می باشد.

 

ماشین بالابر

برای جابجایی بار و نفر از ماشین های بالابر استفاده  می شود و به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می گردد.

از بالابرهای ثابت برای جابجایی بار و از بالابر متحرک برای جابجایی نفر استفاده می شود.ماشین های بالابر دارای ایمنی و سرعت حرکت بالا می باشند و در شست و شوی نما، رنگ آمیزی، تعویض لامپ تیرهای برق و... مورد استفاده قرار می گیرد.

بالابرهای متحرک  بصورت عمودی و بصورت افقی عمودی حرکت می کنند و اصلی ترین مصرف کننده گان ایمن ماشین ها ، شهرداری ها و پرسنل شرکت خدماتی  می باشند و در مکان هایی می توان از آن استفاده کرد که فضای مناسب جهت حرکت جلوی ساختمان موجود باشد.

 

ره پاکان

 

راپل ( کار با طناب )

با استفاده از طناب های کوه نوردی  و گره های حرفه ای آن در جهت کار در ارتفاع راپل می گوییم که روشی با ایمنی بالا و سرعت بالا می باشد و برخلاف داربست که فضای جلوی ساختمان را می گیرد و عبور و مرور را سخت می کند، بدون ذره ای مشکل برای ساختمان می توان بر روی ساختمان از راپل استفاده نمود.

از راپل برای پیچ رول پلاک نما، نورپردازی و رنگ آمیزی، شست وشوی نما استفاده فراوان می شود و با اینکه این روش درکشور عمر بالایی ندارد و جزء روش های جدید محسوب می شود ولی طرفداران زیادی دارد.

در نظر داشته باشید که نفراتی که می خواهند راپل کنند می بایست مدارک معتبر داشته تا مشخص شوند این کار را کاملا آموزش دیده اند و در غیراینصورت به هیچ عنوان این کار را نباید انجام دهند زیرا در این روش اولین اشتباه آخرین اشتباه محسوب می گردد و ممکن است جان راپل کار و دیگران  به خطر بی افتد.

رعایت اصول ایمنی و داشتن بیمه نامه معتبر اصل اساسی در کار با طناب می باشد که قبل از شروع کار می بایست توجه جدی به آن نمود.

 

کار در ارتفاع با شرکت خدماتی ره پاکان

مفتخریم که نماشویی ساختمان هلال احمر مرکزی، هتل بین المللی استقلال، ساختمان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد، ساختمان های بیمه پاسارگاد، ساختمان توانبخشی گزیده ای از رزومه ی مان می باشد و می توانیم در کلیه امور کار در ارتفاع به شما اطمینان بدهیم که کیفیت بالا و قیمت پایین داشته ، داریم و خواهیم داشت.





:: برچسب‌ها: نظافت منزل, نظافت راه پله, شرکت خدماتی, شرکت نظافتی, نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: